ایران ویران

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 4
بازدید کل : 6260
تعداد مطالب : 4
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1




IranSkin go Up
Online User

قانون 23 نیوتون

قانون 23 نیوتن :

در پسرها هرگز عشق از بین نمی رود، فقط از دختری به دختر دیگر انتقال می یابد !

 

 

 

       

 

 

 

نويسنده: aria تاريخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

hi

تصاویر زیباسازی _ سایت پارس اسکین _ بخش تصاویر زیباسازی _ سری اول

                      

 


 

 

 

از اینکه به وبلاگم اومدین ممنونم.....

لطفا.... نظر..... یادتون نره

 

 

 

 

نويسنده: aria تاريخ: یک شنبه 17 ارديبهشت 1398برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

ارتباط دختر پسرا

سلام.....

سلامی به گرمی آتش زرتشت

به تموم دختر پسرای ایروووونی 

واقعا خیلی خوشحال میشم وقتی میبینم بچه های ایرونی اینقد فهمیده شدن.

آدم اینجا به خودش و ایرونی بودنش افتخار میکنه. و  ای کاش تمام ملت ایرانمون مثل جوانان پر انرژی و باحال می بودن....

و ای کاش که دختر پسرا اینو درک کنند که تا زمانی که پشت هم و مکمل هم باشن موفقند نه در زمانی که مقابل همند و زمانی که همدیگرو خراب میکنندو.....

و به امید روزی که همه ارزشه خودشونو بقیه رو درست درک کنند.

و به امید روزی که به جای حسرت به نداشته هامون، به داشته هامون افتخار کنیم.. یکی از افتخاراتمون ایران عزیزه....

 

                         

 

 

 

نويسنده: aria تاريخ: جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

فرهنگ اصیل ایرانی

عوامل اصلی شکل گرفتن

فرهنگ ایران

را می‌توان در

امپراتوری پارسیان (هخامنشیان)

، دوران شاهنشاهی ساسانیان،و دوران صفوی جستجو کرد.                                                       

 

             عکس نماد فروهر

فرهنگ ایرانی با داشتن سنن مخصوص خود همچون تقویم خورشیدی خاص خود، از بسیاری از فرهنگهای دیگر مجزا می‌شود.در حالی که تقریباً همه کشورهای دنیا از یکی از سه تقویم میلادی (خورشیدی)، هجری قمری (بر اساس ماه)و تقویم چینی (بر اساس ماه) استفاده می‌کنند، تقویم ایرانی به عنوان یکی از دقیق‌ترین این تقویم‌ها با داشتن نقطه شروع بسیار دلپذیر (آغاز بهار) از نقاط برجسته فرهنگی ایران می‌باشد.

فرهنگ ایرانی از دو مشخصه بارز فرهنگی برخوردار است که به این فرهنگ هویتی ممتاز می‌دهد. این دو مشخصه، یکی «هنر و ظرافت در لذت» و دیگری « سطح بالای هیجان در زندگی» می‌باشد.فرهنگ ایرانی به شدت غنی است در تولید لذت، هنر و شادی، و مملو از ظرافت هایی است که بسیاری از فرهنگهای حاکم بر کشورهای پیشرفته فاقد آن هستند.ظرافت هایی که در راستای افزایش شادی و هیجان و در نتیجه لذت بیشتر بشر از زندگی تعبیه شده اند. از این ظرافت‌های فرهنگی می‌توان به "شعر" و "ادبیات" ایرانی و شهرت و نفوذ جهانی آن و یا به جایگاه طنز و موسیقی در فرهنگ ایرانی اشاره کرد. جدا از این هنرهای تجسمی و لذت‌های بصری جایگاه ویژه خود را در فرهنگ ایرانی دارد. از فرش ایرانی که در همه دنیا به زیبایی معروف است تا هنرهای "میناکاری"، " خاتم کاری"، "منبت کاری"، "معرق کاری" و ده‌ها هنر دیگر ایرانی نشانگر علاقه قابل ملاحظه ایرانیان به زیبایی و ظرافت است . یکی دیگر از سمبل‌های ظرافت فرهنگ ایرانی، غذاهای متنوع ایرانی می‌باشد. با اینکه خورش‌های ایرانی تا حدی شبیه به بعضی از غذاهای هندی است و کباب‌های ایرانی هم دارای شباهت‌هایی به کباب‌های یونانی و عربی است، غذای ایرانی دارای بسیاری عناصر منحصر به فرد خود می‌باشد. اهمیت لذت، هنر و هیجان در فرهنگ ایرانی از بعدی دیگر هم قابل بررسی است. در حالی که یک ایرانی در ایران، به علت وجود اختلال در بسیاری از سیستم‌های زندگی خود، معمولاً اضطراب بالایی در زندگی خود تحمل می‌کند، در عوض به دلایل فراوان در زندگی خود هیجان زیادی حس می‌کند و کمتر دچار حس تنهایی و گوشه گیری می‌شود.کم بودن شاخص "فردگرایی" در ایران، در مقایسه با بسیاری از کشورهای مغرب زمین، جدا از اینکه حکایت از سنتی بودن بسیاری از ساختارهای فرهنگ ایرانی دارد، علامت وجود روحیه همدلی در ایرانیان است. جدا از این، بسیاری از رفتارهای آنارشی وار در فرهنگ‌های گرم و از جمله ایران، ریشه در روحیه هیجان جو ایرانیان دارد که از دیدگاهی به میزان بالای تابش آفتاب مرتبط است. این هیجانات به نوعی باعث افزایش نشاط در زندگی بسیاری از ایرانیان و در نتیجه کاهش افسردگی می‌شود.

دین زرتشتی

آیین میتراییسم یا مهر پرستی: مِهرپرستی یا آیین مهر یا میترائیسم بر پایه پرستش ایزد ایرانی مهر (میترا) بنیاد شده بود. به دلیل ارزش مندی آفتاب در این دین برخی نیز این دین را آفتاب پرستی دانسته‌اند. از زمانهای دور پیش از تاریخ ایرانیان پیرو آیین مهر یا کیش بغانی بودند. آیین مهر یک دین یا قانون تدوین شده نیست آیین و سنتی است که آغاز آن تاریک است. اولین گروه آریایی‌هایی که وارد فلات ایران شدند در پیمان نامه‌های میان خود به میتراسوگند می‌خوردند.بسیاری از جشن‌های و سنن ایرانی ریشه در میتراییسم دارد به طور مثال شب یلدا ریشه در اعتقاد ایرانیان به تولد میترا در این زمان دارد. روزها تا این شب کوتاه می‌شوند و بعد از این شب شروع به طولانی شدن می‌کنند. این جشن در ماه پارسی «دی» قرار دارد که نام آفریننده در زمان پیش از زرتشتیان بوده‌است که بعدها او به نام آفریننده نور معروف شد.

هنر ایرانی

شعر وادبیات

: شعر از جایگاه رفیعی در ادبیات فارسی برخوردار است. نخستین نمونه‌های به دست آمده از شعر در ایران، پیشینه‌شان به روزگار

زرتشت

پیامبر و سروده‌هایش در گاهان می‌رسد. این سروده‌ها به گویش گاهانی از زبان

اوستایی

است.

 

 

نويسنده: aria تاريخ: جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

سلام به دوستای گلم.من آریا هستم و امیدوارم اوقات خوشی اینجا داشته باشید.اگه با نظراتتون منو تو بهتر کردن این وبلاگ کمک کنید ممنون میشم. در پناه ایزد ایران شاد و پیروز باشید

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to pesar-irooni.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com